حقوق بشر غربی

۳,۴۶۵

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفتند: یکی از مسائل مهم در برنامه های اجتماعی شناختن جامعه ای است که در  آن زندگی می کنیم چرا که اگر نشناسیم فریب می خوریم.

ایشان افزودند: بر این اساس باید بدانیم در دنیای امروز چه خبر است، در دنیای امروز لعابی از انسان دوستی و حقوق بشر در ظاهر وجود دارد اما هزاران نفر را با بمب های خود می کشند و خم به ابرو نمی آورند، باید باطن دنیای کنونی را شناخت که در ظاهر حتی به حقوق حیوانات اهمیت می دهند.

معظم له با اشاره به تهاجم اخیر کشورهای مستکبر به سوریه اظهار داشتند: وقتی سه دولت جنایتکار به سوریه حمله می کنند و از هیچکس اجازه نمی گیرند یعنی هنوز قانون جنگل حاکم است، قانون جنگل این است که هرکس زور داشته باشد به دیگران حمله می کند.

ایشان ادامه دادند: این سه کشور بدون هیچ مجوزی به بهانه سلاح های شیمیایی دست به حمله ظالمانه زدند، همین بهانه را در عراق عنوان و حمله کردند و هزاران نفر را کشتند اما بعد گفتند که هیچ خبری نبود، اگر قانونی بود که اگر کسی ادعایی نمود و سپس حمله ای مرگ آفرین کرد و دروغ از آب در آمد باید مجازات شود دیگر این بهانه ها را برای همه جا تکرار نمی کردند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که مستکبران با بهانه شیمیایی به کشورها تجاوز می کنند، ابراز داشتند: انگیزه این کشورها برای حمله این بود که عربستان در اختیار هر سه کشور دلارهای نفتی قرار داده است، فرانسه به اصطلاح مهد پیدایش تمدن جدید بوده، چنین جنایتی می شود.

ایشان عنوان کردند: درباره انگلستان نیز ولیعهد عربستان در دیدارهایی امتیازاتی می دهد و آن ها قول می دهند که تجاوز کنند، باید بدانیم در چه دنیایی زندگی می کنیم و فریب شعارهای حقوق بشر آنها را نخوریم، متأسفانه برخی هنوز در خواب هستند و از تمدن غربی سخن می گویند.

معظم له خاطرنشان کردند: اگر شناخت حاصل شود می دانیم که باید در برابر اشرار دنیا ایستادگی کرد چرا که آنها تابع هیچ قانونی نیستند، یکی از رجال سیاسی در مجلس انگلستان گفته کشورهای مهاجم به سوریه چرا به یمن نگاه نمی کنند که چه جنایت هایی انجام شده و می شود؟ عامل این دوگانگی چیست؟

ایشان اضافه کردند: باید آماده و هوشیار بود و فریب مظاهر فریبنده غرب را نخورد، امیدواریم که خداوند حق طلبان و مسلمین جهان را از شر این اشرار حفظ کند.