دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

۳,۸۴۳

تاکید حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بر بهره‌گیری سازمان تبلیغات از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی، با تبریک این مسؤولیت مهم خطاب به حجت الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشتند: امیدوارم با کمک معاونان و همکارانتان بتوانید این مسئولیت مهم را به سرمنزل مقصود برسانید؛ ما برای موفقیت شما در این مسؤولیت خطیر دعا و آرزوی توفیق می کنیم.

ایشان در ادامه توصیه های مهمی خطاب به رییس سازمان تبلیغات اسلامی ارائه کرده و فرمودند: در حال حاضر دنیا از مادی گری خسته شده و هیچ فرهنگی جز اسلام ناب و مذهب اهل بیت علیهم السلام نمی تواند مردم را سیراب کند.

معظم له با بیان این که افراطیون و تکفیری ها چهره اسلام را وارونه معرفی کرده اند، یادآورشدند: حساب تکفیری ها از اسلام و مسلمانان جداست، ما در کنگره هایی که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار شده این را اعلام کرده ایم که اسلام دین محبت، دین صلح و دین مهربانی است و این ها با اسلام و آموزه های آن بیگانه هستند. الازهر مصر نیز همچون علمای ما تکفیری ها را خارج از اسلام می دانند.

ایشان معرفی چهره اسلام ناب را یکی از رسالت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی دانسته و فرمودند: باید از فرصتی که برای پذیرش اسلام فراهم آمده است به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به وجود نقاط محروم در کشور خواستار توجه ویژه به این نقاط شده و تصریح کردند: برخی از مناطق در کشور وجود دارد که هنوز پای مبلغان به این نقاط باز نشده است؛ شما باید نقشه جامع تبلیغی از تمام ایران داشته باشید تا هم نیازها را مد نظر داشته باشید و هم بتوانید با برنامه ریزی مطلوب به این نیازها پاسخ دهید.

ایشان در ادامه با اشاره به این که در داخل دو گروه نادان و مغرض مشغول سمپاشی هستند، تصریح کردند: برخی بی خبران از فعالیت علما و حوزه های علمیه مطلع نیستند؛ عده ای نیز مغرض هستند که با اهداف خاصی مشغول هجمه به ارزش ها هستند.

معظم له عاشورا و ارزش های دینی را از مهم ترین سرمایه های شیعه دانسته و با بیان این که این فرهنگ امروز مورد هجمه قرار گرفته است، فرمودند: اخیرا در خارج از کشور اظهار نظرهایی از سوی دشمنان و مغرضان مطرح شده بود که گفته بودند باید عاشورا را تحریم کرد، اینها خیال خام است. عاشورا فرهنگی است که با روح و جان مردم عجین است و هیچ قدرتی نمی تواند آن را تحریم کند.

ایشان بر لزوم بهره گیری سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه و نیز توجه جدی به مقوله تبلیغ دینی تاکید کرده و فرمودند: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هر طلبه و روحانی، تبلیغ رفتن را وظیفه خود بداند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی بیان کردند: باید به همان اندازه که روی مسائل فرهنگی تکیه می شود، روی مسائل اخلاقی هم باید اصرار و تاکید شود، مبلغان ما باید معلمان اخلاق و دین باشند.
معظم له حساسیت داشتن نسبت به فضای مجازی را مهم دانسته و فرمودند: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از موضوعات مهمی است که هم می تواند مفید باشد و هم آسیب آفرین، شما باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که آسیب ها کمتر شود.

تاریخ انتشار: « 1397/07/05 »