دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن مبارزه با سرطان

۲,۸۶۲

کمک به درمان بیماری سرطان را در اولویت قرار دهید

حضرت آیت‌ الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن مبارزه با سرطان کشور، با اشاره به هزینه های بالای درمان بیماری سرطان در کشور، خواستار اختصاص بودجه مناسب از سوی دولت برای این موضوع شد.

ایشان تصریح کردند: هرچند دولت در شرایط سخت مالی قرار دارد، اما پیشنهاد ما به دولت این است که بیماری سرطان را در اولویت تخصیص بودجه قرار دهند و به این موضوع توجه کنند، زیرا بیماری سرطان گسترش پیدا کرده است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز کردند: خیرین محترم نیز خوب است بخشی از سرمایه خود را در مسیر درمان بیماران مبتلا به سرطان بکار گیرند.

ایشان احساس وظیفه کردن در خصوص مسائل و مشکلات اجتماعی را یک اصل مهم عنوان کرد و فرمودند: در خصوص مسائل اجتماعی دو مساله مهم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معظم له پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و فرمودند: با توجه به هزینه های بالای درمان بیماری سرطان باید برنامه ویژه ای در خصوص پیشگیری از این بیماری تدوین شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که نباید طب سنتی ابزاری برای افراد غیرمتخصص شود، ابراز داشتند: نباید شرایط به گونه ای باشد که هر فردی بدون این که صلاحیت های لازم را داشته باشد و صرفا چون یک یا چند کتاب خواند بیاید دستور درمان بدهد.

ایشان در پایان فرمودند: امیدواریم با لطف خداوند و در سایۀ تدبیر و تلاش بتوانیم این بیماری را مهار کرده و ضایعات ناشی از آن را به حداقل برسانیم.