اصول اولیّه انقلاب

۴,۴۱۹

اصول اولیّه انقلابّ:

چهل سال از انقلاب گذشته است. در این چهل سال طوفان های زیادی وجود داشت و این طوفان ها را پشت سر گذاشتیم و از همه مهمتر جنگ تحمیلی هشت ساله بود. در آن جنگ تمام دنیا بر علیه ما بودند و ما هم در اوائل انقلاب بودیم و همه چیز ما متلاشی بود. پیروزی در این جنگ شبیه معجزه بود. این علامت آن است که امدادهای الهی و لطف و عنایت امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) پشتوانه ی ما بوده است.

برای اینکه این برنامه را بتوانیم ادامه دهیم باید بررسی کنیم که اصول اولیه ای که در آن زمان به آن پایبند بودیم چه اصولی بود.

از میان آن اصول به سه اصل اشاره می کنیم:

یکی از آنها اتحاد صفوف بود و همه با هم بودند. در مسأله ی همه پرسی 98 درصد وارد میدان شدند. آن دو درصد هم معلوم نیست مخالف بودند شاید توان و حوصله ی شرکت در همه پرسی را نداشتند. امروزه اگر همان اتحاد وجود داشته باشد حتی احتمال شکست هم وجود ندارد.

اصل دوم: خلوص نیت ها بود. مردم حال و هوای بسیار خوشی داشتند و امیدوار بودند و با خلوص نیت کار می کردند و این گونه نبود که هر کس به دنبال منافع شخصی خودش باشد. بر خلاف امروز که افرادی که برای منافع شخصی خود کار می کنند زیاد شده اند. از این رو اختلاس ها، کم کاری ها، قاچاق و مانند آن زیاد شده است.

اصل سوم ایستادگی و مقاومت است. ﴿إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ‌ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‌ كُنْتُمْ تُوعَدُونَ﴾ ﴿نَحْنُ‌ أَوْلِياؤُكُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ فِي الْآخِرَةِ﴾

اگر ملائکه به کمک کسی بیایند شکست برای آنها ممکن نیست.