دیدار وزیر آموزش و پرورش

۲,۸۷۹

امثال سند 2030 پوششی برای انتقال فرهنگ انحرافی غربی است / مراقب نفوذی ها باشید

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش، با استناد به آیات و روایاتی، کار آموزش و پرورش را هماهنگ با تعالیم قرآنی و دینی دانستند و گفتند: اگر این دو رکن یعنی آموزش و پرورش از هم جدا باشد شاهد فاجعه خواهیم بود.

ایشان ارائه آموزش های لازم به اولیاء دانش آموزان را جزو رسالت های وزارت آموزش و پرورش ذکر کردند و افزودند: دانش آموزان باید به گونه ای تربیت شوند که به لحاظ اخلاقی و عقیدتی مایه افتخار خانواده ها باشند و خدایی ناکرده گرفتار ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی و اعتیاد نشوند.

معظم له با اشاره به آسیب هایی که امروز به سبب گسترش وسائل ارتباطی دامن گیر جامعه شده است، اظهار داشتند: یکی از این آسیب ها، آفات ناشی از گسترش فضای مجازی و شبکه های مجازی است.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند: باید به گونه ای به جوانان تعلیم داده شود که آنها کاملا خطرات و آسیب های این عرصه را درک کنند و بدانند که دشمن از این فضا برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرد؛ این نکته را والدین نیز باید مد نظر داشته باشند.

معظم له در ادامه نظام اسلامی را خاری در چشم دشمنان دانستند و گفتند: خاورمیانه از مناطق مهمی است که استکبار جهانی منافع نامشروع خود را در این منطقه می بیند اما نظام اسلامی مانع آنها است.

ایشان بیان داشتند: دشمن تمام توان و سرمایه خود را بکار گرفته تا از طریق گسترش فساد و آسیب های فرهنگی به اعتقادات و باورهای دینی، به این نظام اسلامی ضربه وارد کند.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به انتقال فرهنگ غربی در پوشش های مختلف هشدار دادند و سند 2030 را یکی از همین برنامه ها دانستند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که این برنامه آسیب بی سر و صدا در لباس خدمت است، گفتند: آنها می خواهند به نام خدمت به بشریت، ضربه های خود را وارد می کنند؛ بنابراین همه باید مراقب باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه توصیه های خود به وزیر آموزش و پرورش، انس دانش آموزان با محافل دینی و مذهبی و مسجد را عامل بیمه شدن آنان در برابر مشکلات و آسیب ها دانستند و خواستار توجه جدی به این مساله مهم شدند.

ایشان دانش آموزان را امانتی در دست مسؤولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش دانستند و گفتند: مهم ترین بخش شخصیت افراد در دوره ای شکل می گیرد که شما متصدی آن هستید، بنابراین نوع تعلیم و تربیت و برنامه ریزی های شما باید به گونه ای باشد که نسل آینده این کشور را نسلی متعهد و کارآمد بار بیاورد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که مراقب افراد نفوذی هم باشید، اظهار داشتند: افراد نفوذی در همه جا هستند، شما نیز باید مراقب اینها باشید تا نتوانند آسیبی به تشکیلات با ارزش آموزش و پرورش وارد کنند.

معظم له در پایان با مشاهده نشریات مختلف آموزش و پرورش برای سنین گوناگون، از ایشان تشکر و قدردانی کردند.

تاریخ انتشار: « 1397/07/26 »