دیدار شهردار تهران و معاونان محترم

۲,۸۰۷

توصیه های مهم حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به شهردار تهران

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار شهردار تهران و معاونان محترم، با تاکید بر این که وظیفه شهرداری ها تنها نظافت و جمع آوری زباله نیست، گفتند: شهرداری علاوه بر این وظیفه، باید به روح شهر و مسائل دینی و فرهنگی نیز بپردازد؛ چراکه این دو تاثیر متقابل دارد.

ایشان با تاکید بر این که مسائل فرهنگی باید در متن برنامه ها و فعالیت های شهرداری باشد، تصریح کردند: برخی از مناطق تهران مسجد به اندازه کافی ندارد، در این خصوص شهرداری تهران باید فکری بکند.

معظم له احداث کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کوچک در مساجد را امری لازم دانستند و افزودند: متاسفانه گرانی کاغذ باعث شده که مردم نتوانند کتاب بخرند؛ در چنین شرایطی احداث و تجهیز کتابخانه ها می تواند قدری این خلاء را جبران کند.

ایشان توجه مسؤولان شهرداری تهران را به ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر جلب کردند و گفتند: بی توجهی به مناطق حاشیه ای شهر آسیب ها و ناهنجاری های زیادی را به همراه دارد.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی خواستار اهتمام به انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه ای شهر شدند و غفلت از این موضوع را دارای پیامدهای ناگوار ارزیابی کردند.

ایشان فرهنگ سازی در خصوص مسائل دینی و اخلاقی با روش های غیر مستقیم و جذاب را به شهردار تهران توصیه کردند.

معظم له در ادامه بر لزوم حل مشکلات مردم تاکید کردند و گفتند: تا جایی که می توانید در شهرداری و مراکز تابعه گره از مشکلات مردم بگشایید و آنها را درگیر بروکراسی ها و پیچ و خم های اداری نکنند.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفتند: طبق قرائن و شواهد مردم نسبت به سالیان قبل حضور گسترده تری داشتند؛ در چنین شرایطی باید دستگاه ها و مسؤولان بیش از پیش در جهت حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی مردم بکاهند.

تاریخ انتشار: « 1397/11/25 »