تجلیل از حضور جهادی ها در مناطق سیل زده

۳,۳۱۶

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی از حضور جهادی و مؤثر طلاب و فضلای حوزه و همچنين ساير قشرهاي مذهبي در مناطق سیل زده تجلیل کردند.

معظم له با اشاره به این که هنوز مساله سیل مطرح است، گفتند: از تمامی کسانی که به داد سیل زدگان رسیدند، اعم از طلاب و فضلای حوزه و جوانان عزیز که به میدان آمدند و واقعا درخشیدند تشکر می کنیم.

ايشان افزودند: این عزیزان همه سختی ها و مشقت ها را به جان خریدند، به سهم خودمان از این بزرگواران تشکر می کنیم.

معظم له انگیزه جوانان و طلاب را از حضور در مناطق سیل زده، انگیزه های دینی و بسیار با ارزش توصیف کردند و گفتند: کسانی که این مبانی دینی را در جامعه تضعیف می کنند مرتکب خیانت بزرگی می شوند.

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی با بیان این که خدمات و امداد رسانی های اولیه به اندازه کافی صورت گرفته است، بر لزوم تسریع در روند ساخت و بازسازی مسکن سیل زدگان تاکید کردند.

ايشان پیشنهاد کردند: با توجه به شرایط تنگنای اقتصادی کشور و مشکلات موجود همه باید دست به دست هم دهند؛ پیشنهاد می شود اهالی هر مسجد در کشور متعهد شوند یک مسکن برای سیل زدگان بسازند و با توجه به كثرت مساجد در سراسر كشور اگر اين برنامه عمل شود قسمت عمدة مشكلات حل خواهد شد.

معظم له بر لزوم عبرت گرفتن از این حوادث تلخ تاکید و بر جلوگیری از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کردند و اضافه كردند منازل فعلي را ممكن است اصلاح موقتي كرد و در آن سكونت نمود ولي منازل اصلي بايد در جاي امن ساخته شود تا حوادث تلخ گذشته تكرار نشود.